Even bijpraten

5 augustus 2014 - Heumen, Nederland

Tja, met zoveel vermaak komen we bijna niet aan schrijven toe. Terwijl de kids en Niels druk in de weer zijn met het bouwen van een hut zal ik jullie even bijpraten.

Zondag hebben de kids aan een zeskamp meegedaan. Met allerlei teams met zelfbedachte slogans gingen ze ervoor. Springkussens, klimtorens en meer zorgde voor genoeg vermaak. Zelfs mama en mammie kwamen even buurten. Moe en voldaan wachtte er s avonds Niels' pannenkoeken driedubbel belegd.

Gister had het animatieteam een vrije dag dus we moesten we zelf voor vermaak zorgen. Na een fietstochtje naar Malden voor de boodschappen rolde Niels een zeil uit en kwam het zeepsop tevoorschijn. Jullie raden het al: buikschuiven! Iedereen kreeg een koude douche van Karlijn en de nodige instructies van Bram. Klaar voor de start en schuiven maar!! R. ging zo snel dat hij aan de andere kant bijna in de struiken terechtkwam en S. en T. schoven achterstevoren maar ook dat ging goed. We trokken veel bekijks in ons straatje maar met zoveel Megense druktemakers bleef het bij kijken en lachen. Ook Maartje, die een middagje kwam kijken, durfde de duik aan met haar kleren aan.

Na dit water en zeepfestijn konden de kids ook spelletjes doen zoals koekhappen, haringpoepen (variant op de spijker) en snoepduiken. Eenmaal aan de ranja zocht T. nog de nodige afkoeling door zichzelf te douchen met een volke emmer ijskoud water. Bij de zoveelste keer gooien bleef de emmer echter op zijn hoofd zitten. De emmer-man was geboren. Toen Niels deze rol overnam inclusief een getekend snoetje erop konden ze ons allemaal wegdragen.

Vandaag wordt een begin gemaakt met het bouwen van een hut. Ze kunnen hier drie hele dagen aan werken. Maar de eerste dag hebben we er al een verdieping op! Dat gaat dus wel goed komen!

Verder spelen J. en S. mee in musical The Wiz. J. kende na een uur zijn tekst al! Elke dag wordt er gerepeteerd dus dat wordt shinen donderdag!

Tot de volgende keer!

1. Maartje:
    5 augustus 2014
    Dit klinkt weer buitengewoon gezellig!!!
    Wordt de musical uitgebracht op dvd? Hopelijk op zijn minst vastgelegd.... :)

Een dagje bouwen en jullie hebben een mega hut! Goed bezig!

Hoe is het met Brammeke Schrammeke ('ringworm?' & knudde knietjes)???
    Heeft het digitale consult & bezoek aan de apotheek iets opgeleverd?
    Bram, mocht je dit bericht wegens privacy schending willen verwijderen... Begrijpelijk, lekker (laten) doen...

Zit Karlijn voldoende in de schaduw en is Niels (nog steeds) lief voor haar?

Britt, bedankt voor de leuke update!

Groetjes aan de kids!!!
  2. Mammanes:
    6 augustus 2014
    Hoi, wat een leuk verslag weer. Hebben het net pas gelezen!! Zijn de hutten vandaag afgekomen? Hebben jullie vandaag ook een regendag en wat doen jullie dan??? We zien jullie morhen!! Moeten we nog wat meenemen? Zet in ieder geval de vieze was maar vast klaar dan voren we die af en al wat jullie kwijt willen!! Xxxxxxxxx